Ingebjørg, minister, gunnar

Ingebjørg Nybø fra Nøgne Ø og statsråd Jon Georg Dale like etter offisiell åpning av Grüne Woche. Foto: LMD/Vidar Alfarnes

Ja, så har det gått en uke siden ihvertfall jeg landet etter Grüne Woche. Dessverre landet jeg ikke bare på norsk jord. Jeg kom meg i tillegg ganske fort rett ut i horisontalen. Og jeg var ikke alene om å gjøre nettopp det. Men, det er vel sånt som følger med når det er (veldig) mange samlet, samtidig som temperaturen veksler mellom veldig varmt (strikkegenser inne på stand) og veldig kaldt (Berlin 10 minusgrader). Nå er det på høy tid å komme opp  å stå igjen, både fysisk og mentalt. En fin måte å bygge seg opp igjen mentalt er å samle sammen og få oversikt over oppnådde presseoppslag.

Jeg innrømmer at jeg i forkant var litt usikker på hvordan det hele skulle gripes an. Ikke hadde jeg særlig erfaring med presse og ikke hadde jeg erfaring med lokalmat. Jeg hadde ikke behøvd å bekymre meg, og her er grunnen:

Prosjektet Grüne Woche Sørlandet har i løpet av prosjektperioden – foreløpig – fått 53 ulike oppslag og omtaler. Disse fordeler seg på aviser, blad, nyhetsbrev, radio og TV innslag. De aller fleste aviser i landsdelen har faktisk omtalt oss flere ganger. Og det kan jeg forstå. For det handler om et svært interessant tema og svært interessante aktører. Det handler om nye nettverk som bygges dag for dag. Nye mål som settes. Og nye muligheter som synliggjøres.

I tillegg har vi publisert ca. 20 egne blogginnlegg og veldig mye på vår FB side. Læringskurven har vært bratt og ingen påstår å være ferdig utlært. Så langt derifra. Heller ikke har vi gått vitenskapelig til verks i forhold til å regne ut antall lesere, lyttere eller seere. Men av og til er det lov å bare være stolt. Selv 20 år på Sørlandet har ikke klart å ta den egenskapen fra  en bergenser. Det eneste vi nå mangler er et skikkelig bra oppslag om Fiskeeksperten Reinhartsen i God Helg:)

Skrevet av: Siv Hemsett Vest-Agder fylkeskommune/Grüne Woche Sørlandet

Legg igjen en kommentar